loading...
جراحی زیبایی
جراحی بازدید : 18 شنبه 23 آذر 1398 نظرات (0)

آیا فیزیوتراپی در منزل می تواند جایگزین فیزیوتراپی در مراکز درمانی باشد؟

فیریوتراپی در منزل جایگزین مناسبی  برای کسانی است که به هر دلیلی نمی توانند و یا نمی خواهند از خانه بیرون بروند. برای فیزتزاپی در منزل از لوازمی استفاده می شود که قابل حمل هستند و می  تواند توسط فیزیوتراپیست به منزل شما منتقل شود. گاهی از وسایل خانگی هم می توان برای فیزیوتراپی در منزل استفاده کرد که البته تشخیص اینکه از کدام لوازم منزل می توان برای این کار استفاده کرد، نیاز به کمی خلاقیت دارد.

آیا فیزیوتراپی در منزل بی خطر است؟

فیزیوتراپی در منزل بی خطر است.؛ چرا که توسظ فیزیوتراپیست های آموزش دیده انجام می گیرد و فبزبوتراپی در منزل زیر نظر پزشک شما صورت می گیرد. فیزیوتراپیست متناسب با وضعیت بدنی و مشکل شما تمرین هایی را برای شما برنامه ریزی می کند تا بهترین تاثیر را در درمان و بهبود شما داشته باشد. اگر به هر دلیلی هم دوست نداشته باشید که فیزبوتراپی در منزل را انجام دهید، آنها تمرینات را متوقف می کنند.

آیا فیزیوتراپی در منزل گران است؟

فیزیوتراپی در منزل همه جا قیمت یکسانی ندارد اما معولا قیمت فیزیوتراپی در منزل با بسیاری از بیمارستان ها و درمانگاه ها یکسان است. در فیزیوتراپی در منزل باید هزینه رفت و آمد فیزیوتراپیست و همچنین هزینه حمل و نقل تجهیزات فیزیوتراپی را هم باید در نظر گرفت.

آیا هزینه فیزیوتراپی در منزل توسط بیمه پرداخت می گردد؟

اگر مشکلی دارید که منجر به درد یا از بین رفتن تحرک شما و در کل عملکرد شما شده است، می توانید از خدمات ماهر یک فیزیوتراپی بهره مند شوید  درمان شما برای کمک به شما در ترمیم تحرک طبیعی متمرکز خواهد بود تا بتوانید به حالت طبیعی خود بازگردید.

مراقبت های فیزیوتراپی ممکن است به روش های مختلفی به بیمار ارائه شود. بدیهی است در صورت بستری شدن، ممکن است درمان بمیار توسط یک فیزیوتراپیست که در بیمارستان فعالیت می کند، انجام شود. اگر هم بیماری به ورزش درمانی احتیاج دارد، می توانید به یک کلینیک سرپایی فیزیوتراپی مراجعه نماید.

برخی از بیماران برای رفتن به فیزیوتراپی در بیرون از خانه مشکل دارند. این افراد ممکن است که این افراد می توانند از مزای فیزیوتراپی در منزل برخوردار شوند. یک فیزیوتراپیست در چنین مواقعی می تواند برای بازگرداندن عملکرد طبیعی بیمار به خانه بیاید و با آنها کار کند.

ممکن است برخی از خدمات فیزیوتراپی در منزل تحت پوشش بیمه قرار بگیرند  و قوانین خاصی برای درمان فیزیوتراپی  در منزل اعمال شود که توسط شرکت بیمه بیمار پوشش داده شود.

در بیشتر برنامه های بیمه، اگر بیماربتواند به بیمه ثابت کند که دلایل قابل توجیهی برای عدم توانایی خروج از خانه دارد، به د لیل مشکلات فیزیکی دارد، فیزیوتراپی در منزل می تواند تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

اما  اگر بخواهید فیزیوتراپی در منزل را فقط به خاطر راحتی انجام دهید و نه به دلیل عدم توانایی خروج از منزل، در اینصورت شرکت بیمه، فیزیوتراپی در منزل شما را پوشش نمی دهد و خود بیمار مجبور است هزینه درمانی را بپردازد.
گر خدمات فیزیوتراپی در منزل شما توسط بیمه مردود شد، شما می توانید حق تجدید نظر داشته باشید. با شرکت بیمه خود تماس بگیرید و در مورد روند درخواست تجدید نظر بپرسید. همچنین ممکن است بخواهید برای توضیح وضعیت خود به مطب پزشک مراجعه کنید. پزشک شما ممکن است بتواند به شما در فرایند تجدید نظر کمک کند.

چگونه باید فیزیوتراپی را در منزل دریافت کنید؟

اگر دچار صدمه یا بیماری هستید که توانایی حرکت شما را در حالت عادی محدود می کند و نمی توانید خانه را ترک کنید ولی نیاز به درمان فیزیوتراپی دارید، فیزیوتراپی در منزل می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

بیشتر بیمارانی که تحت درمان فیزیوتراپی در منزل قرار می گیرند توسط پزشک خود به این سرویس ارجاع داده می شوند. پزشک شما می تواند شما را به یک مرکز فیزیوتراپی ارجاع دهد که به درمان جسمی  شما کمک کند و او می تواند تأیید کند که فیزیوتراپی برای شما ضروری است. این گزارش در مورد ضرورت پزشکی همچنین بیان می کند که فیزیوتراپی در منزل برای لازم است زیرا شما به دلیل شرایط خود قادر به ترک خانه نیستید.

اگر احساس می کنید که باید از خدمات فیزیوتراپی در منزل بهره مند شوید، می توانید با کلینیک محلی درمانی مراجعه کنید. در این مکان ها می توانند به شما کمک کنند تا در مسیر دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل درست راهنمایی شوید و فرد مناسبی را برای انجام فیزیوتراپی در منزل پیدا کنید.

تمرینات فیزیوتراپی در منزل

فرم رضایت برای انجام فیزیوتراپی در منزل

بیمار موظف است در اولین ملاقات فرم رضایت نامه امضا کند که شامل تعداد توافق شده و مدت زمان انجام فیزیوتراپی در خانه است. برخی از برنامه ها برای ادامه فعالیت بدنی و ورزش باید در اولین مراجعه با بیمار در میان گذاشته شود. ممکن است بیمار با کمک خانواده یا دوستان خود و با خودمراقبتی یا یک برنامه خانگی بتواند با خدمات سرپایی بهیود یابد. از فیزیوتراپیست می رود که برنامه فیزیوتراپی را با پزشک، بیمار و هر کس دیگری که ممکن است در مراقبت از بیمار نقش داشته باشد، هماهنگ کند

چگونه می دانید که آیا می توانید از فیزیوتراپی در منزل تهران بهره مند شوید؟

اگر به طور کلی، مشکلی دارید که منجر به از بین رفتن تحرک عملکردی شما می شود، ممکن است از کار با یک فیزیوتراپی بهره مند شوید. و اگر برای رفتن از خانه مشکل دارید، یک PT می تواند به خانه شما بیاید و فیزیوتراپی در منزل تهران را برای شما انجام دهد. شرایطی که ممکن است به فیزیوتراپی در منزل نیاز داشته باشد شامل موارد زیر است:

  • شرایط بعد از عمل جراحی مانند تعویض کامل مفصل ران یا مفصل زانو
  • سکته مغزی
  • بیماری پارکینسون
  • مولتیپل اسکلروزیس
  • اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS)
  • پس از یک رویداد قلبی مانند سکته قلبی
  • پس از تروما مانند شکستگی

در عمل پروتز سینه گزینه های پیش روی من چه هستند؟

در هیچ زمانی به‌اندازه دوران فعلی گزینه‌های فراوان و مختلف برای بزرگ کردن سینه وجود نداشته است.

انواع مختلفی از پروتز سینه بر اساس جنس و مواد پرکننده، اندازه، شکل و میزان برجستگی و سطح آن طراحی‌شده است که انتخاب آن‌ها به ترجیح خود فرد و نظر جراح (بر اساس سوابق پزشکی، آناتومی بدن و خواسته‌های بیمار) بستگی دارد.

پروتزهای سالینی(آب نمکیبا آب‌نمک استریل پر شده اند. این نوع پروتزها ممکن است از قبل پر شده باشند یا هنگام عمل پر شوند که در این صورت امکان ایجاد تغییرات جزئی در اندازه پروتز وجود خواهد داشت.

پروتزهای سالینی ساختاریافته با آب‌نمک استریل پر شده اند ولی دارای نوعی ساختار درونی هستند که انگار با ژل سیلیکونی و نرم پر شده اند و نسبت به پروتزهای سالینی معمولی حس طبیعی بودن بیشتری به انسان می دهد. این نوع پروتزها دارای تائیدیه از سازمان غذا و دارو هستند و از سال 2015 مورد استفاده قرار گرفته اند.

پروتزهای سیلیکونی با ژل سیلیکونی پر شده اند که شکل و میزان تراکم و سفتی آن ها متفاوت است. تمام انواع پروتزهای سیلیکونی به صورت آماده و از پیش پرشده هستند. بنابراین بیماران برای پروتزهای بزرگتر به برش بزرگتری نیاز خواهند داشت.

پروتزهای سیلیکونی چسبنده که با نام “خرس چسبنده” یا “پروتز سینه ثابت” نیز شناخته می شوند، با ژلی چسبنده که از مولکول های متصل به هم تشکیل شده پر شده اند. این ژل باعث می شود که این نوع پروتزها نسبت به پروتزهای سیلیکونی قدیمی کمی سفت تر و محکم تر بوده و بهتر شکل خود را حفظ کنند. پروتزهای سیلیکونی چسبنده دارای تائیدیه از سازمان غذا و دارو هستند و از سال 1992 در اکثر کشورهای جهان استفاده می شوند.

پیوند چربی اتولوگ روشی است که طی آن چربی از طریق لیپوساکشن از ناحیه ای از بدن که دارای سلول های چربی زیادی است مانند شکم، پهلو یا ران گرفته شده و پس از فرآیند خالص سازی و پالایش به سینه ها تزریق می شود. میزان حجمی که از طریق پیوند چربی ایجاد می شود از حجمی که پروتز ایجاد می کند کمتر است. تمام سلول های چربی انتقال داده شده در فرآیند پیوند زنده نمی مانند و در برخی موارد ممکن است برای رسیدن به حجم دلخواه لازم باشد که تزریق تکرار شود.

اگر سینه ها افتادگی داشته باشند ممکن است جراح این روش ها را با لیفت سینه ادغام کند.

آناتومی بدن، وضعیت سلامت و همچنین ترجیح شما به جراح کمک می کند تا موارد زیر را تعیین کند:

  • مناسب ترین روش جراحی
  • اندازه مطلوب سینه ها
  •  محل برش و نوع پروتزی که نیازها و خواسته هایتان را برآورده کند
  • عواملی که روی میزان و روش بزرگ کردن سینه ها تأثیرگذارند شامل موارد زیر می شود:
  • سوابق پزشکی شما
  • هدفتان از بزرگ کردن سینه ها
  • ساختار و حجم بد
  • بافت سینه ها
  • ترجیح تان در رابطه با اندازه و محل برش

هدف جراح پلاستیک این است که به شما کمک کند تا به زیباترین و طبیعی ترین نتایج برسید، همچنین عمل جراحی آسان و راحتی را تجربه کنید.

نکات پروتز سینه

برش ها و زخم های ناشی از پروتز سینه به چه شکل خواهند بود؟

چهار نوع برش برای انجام عمل جراحی پروتز سینه وجود دارد:

  •  برش در خط زیر سینه
  • برش زیر بغل
  • برش در اطراف آرئول (هاله تیره اطراف نوک سینه)
  • برش دور ناف

 آیا عمل پروتز سینه خطر دارد؟

اگر قصد دارید عمل پروتز سینه انجام دهید باید بدانید که قرار نیست پروتزها تا آخر عمر دوام داشته باشند و ممکن است لازم باشد که تعویض شوند. بنابراین برای اینکه از وضعیت پروتزها مطلع باشید باید پس از عمل هر چند وقت یک بار توسط جراح پلاستیک خود معاینه شوید.

سازمان غذا و دارو پس از سال ها تحقیق و جمع آوری اطلاعات دقیق در مورد پروتزهای سیلیکونی، این نوع پروتزها را برای استفاده در جراحی زیبایی سینه تأیید کرد زیرا نتوانست ارتباطی بین پروتزهای سیلیکونی با بیماری بافت همبند، سرطان سینه یا مشکلات تولید مثل پیدا کند.

تکنیک های جراحی برای بزرگ کردن سینه ها و انواع پروتزهای سینه دائما در حال بهتر شدن هستند و باعث افزایش ایمنی عمل می شوند. برای اینکه در این مورد تصمیمی آگاهانه بگیرید از جراح خود بخواهید تا اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهد.

انتخاب جراح : جراحی را انتخاب کنید که قابل اعتماد باشد

باید براساس موارد زیر جراحتان را انتخاب کنید:

  • تحصیلات و مدارک
  • تجربه در جراحی پروتز سینه
  • میزان احساس راحتی با او

نواحی مناسب برای پیکرتراشی

تقریبا هر ناحیه ای که در آن چربی اضافی دارید می تواند با پیکرتراشی اصلاح شود مانند:

  • گردن و غبغب
  • شکم
  • پهلو
  • باسن
  • اطراف زانو
  • بازو
  • ران
  • کمر

چه کسی کاندیدای خوبی برای پیکرتراشی است ؟

  • کسانی که وزن ثابتی دارند.
  • افراد سالمی که شرایط و بیماری خاصی ندارند که باعث اختلال در بهبودی شود و احتمال خطرات را افزایش دهد.
  • افراد غیر سیگاری.
  • کسانی که دید مثبت و خواسته های واقع گرایانه دارند.
  • افرادی که قصد دارند سبک زندگی سالمی را آغاز کرده و به تغذیه و تناسب اندام خود توجه کنند.

به طور کلی برای اینکه بتوانید جراحی پیکرتراشی انجام دهید باید در سلامت کامل باشید و شرایطی مانند سیستم ایمنی ضعیف، بیماری قلبی عروقی، دیابت یا محدودیت گردش خون که عمل جراحی را پیچیده کند نداشته باشید.

اگر فردی دیابت، بیماری قلبی، گردش خون ضعیف، عفونت یا سابقه خونریزی داشته باشد قبل از انجام این عمل جراحی باید توسط پزشک معاینه شود. جراحی پیکرتراشی همچنین به کسانی که داروهایی مانند آسپرین، وارفارین هپارین مصرف می کنند که با لخته شدن خون تداخل پیدا می کند توصیه نمی شود.

پیکرتراشی با لیپوماتیک

در هنگام مشاوره برای پیکرتراشی باید انتظار چه چیزی را داشت ؟

در هنگام مشاوره حتما در مورد موارد زیر صحبت کنید:

  • هدفتان از جراحی
  • سابقه بیماری و حساسیت های دارویی تان
  • مصرف داروها، ویتامین ها، مکمل های گیاهی و یا الکل و تنباکو
  • سابقه جراحی هایی که داشته اید

پزشک نیز ممکن است:

  •  وضعیت سلامت شما و عوامل خطر را بررسی کند.
  • بدن شما را معاینه کرده و اندازه گیری های دقیق را انجام دهد.
  • برای پرونده پزشکی تان از شما عکس بگیرد.
  • خاصیت ارتجاعی پوستتان را بررسی کند.
  • گزینه هایی که دارید را مطرح کند و یک روش درمانی مناسب را توصیه کند.
  • در مورد نتایج جراحی و عوارض و خطرات احتمالی آن صحبت کند.
  • نوع بیهوشی را مشخص کند.

توجه داشته داشته باشید که داشتن کمی اضطراب طبیعی است که ممکن است ناشی از هیجان برای ظاهر جدیدتان یا استرس قبل از عمل جراحی باشد. خیلی مهم است که تمام جوانب عمل جراحی را بسنجید و از مطرح کردن نگرانی هایتان با جراح خود خجالت نکشید. موفقیت و امنیت عمل به شرایط شما بستگی دارد که آیا برای عمل کاندید مناسبی هستید یا خیر. پس در زمان مشاوره حتما سؤالاتتان را به طور کامل بپرسید. در زیر برای راحتی شما سؤالاتی مطرح شده است.

سؤالاتی که باید درمورد پیکرتراشی از پزشک پرسید

 شما می توانید در هنگام مشاوره از سؤالات زیر استفاده کنید:

  • آیا در زمینه جراحی پلاستیک آموزش دیده اید؟
  • برای جراحی پلاستیک چند سال آموزش دیده اید؟
  • آیا مجوز انجام این جراحی در بیمارستان را دارید؟ اگر بله، در چه بیمارستان هایی؟
  • چند بار تا به حال این عمل را انجام داده اید؟
  • آیا من متقاضی خوبی برای پیکرتراشی هستم؟
  • برای رسیدن به بهترین نتیجه چه انتظاراتی از من می رود؟
  • آیا انتظاراتی که از پیکرتراشی دارم منطقی و واقع گرایانه هستند؟
  • چه تکنیک جراحی را به من توصیه می کنید؟
  • با گذشت زمان چه شکلی خواهم شد؟ بعد از بارداری چطور؟
  • آیا عکس های قبل و بعد از عمل دارید که بتوانم ببینم؟
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 77
  • بازدید کلی : 749